zondag 4 oktober 2015

Dat verdient een kroontje!


Hiephiep, baby Emma 1 jaar! (Ben je eigenlijk nog wel een baby als je één jaar oud bent?) Reden genoeg voor een verjaardagskroontje dacht ik zo.

Het patroon komt van de blog Leven met Liv. De volgende keer gebruik ik dikkere vlieseline of misschien twee laagjes van de vlieseline die ik nu gebruikte want de kroon is maar net stevig genoeg om rechtop te blijven staan. Gelukkig gaat het beter als er een babyhoofdje in zit.

Wat ik anders deed dan Riet van Leven met Liv, was het cijfer op de kroon. (Heeft alles te maken met luiheid...)Ik gebruikte dubbelzijdig strijkvlieseline om de blauwe 1 op de roze ovaal te strijken en om de roze ovaal op de kroon te bevestigen. Ik stikte ze langs de rand door. Dit kun je natuurlijk het beste doen voordat je het kroontje in elkaar stikt want anders zie je stiksels aan de binnenkant van de kroon.






De stof die ik gebruikte is te koop op de lapjesmarkt in Utrecht maar je kunt het ook bestellen op bandenlint.nl. Voor de binnenkant gebruikte ik lichtroze katoen.

De mama van Emma vertelde me dat de kleine meid haar kroontje trots de hele dag op haar hoofdje heeft laten staan. Leuk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten