woensdag 30 december 2015

Een wereldbol-setje voor een heel klein neefje

Jeeej, hij is er! Ons neefje is geboren! J. en ik zijn voor het eerst oom en tante geworden en Fien kreeg voor het eerst een neefje. De kleine spruit liet even op zich wachten dus zijn cadeau-pakketje lag al een poosje klaar.

Omdat mijn schoonzus en zwager reislustige typjes zijn ging ik op zoek naar wereldbol-stof. Ze wisten vooraf niet of ze een zoon of een dochter zouden krijgen dus deze maaksels zijn voor allebei geschikt. 


Het eerste cadeau was werd een wikkeldeken. Ik gebruikte dit patroon en verlengde het een paar centimeter (op het breedste stuk) zodat ik mijn hele meter stof benutte en zodat de baby er qua lengte net iets langer in past. (Hij heeft een lange papa dus ik verwachtte een lange baby.) 


Voor de binnenkant gebruikte ik teddy van 100% katoen. Ik vind dat belangrijk omdat katoen ademt en niet zo gaat broeien als synthetische stoffen. (Ik waste de stof vooraf op 60 graden zodat de krimp er uit is.)


Wat is de wikkeldeken goed gelukt! Als er een baby in ligt is het net een tortilla-wrap!

Toen de wikkeldeken klaar was werd er (weer) een luieretui gemaakt. (Hier vind je de beschrijving.) Ik heb zo veel plezier van mijn eigen exemplaar dat ik ze graag maak en cadeau doe.


Ik begin er snel en handig in te worden...


Van een restje stof maakte ik een knisper/rinkel/labeldoekje.
Ik zocht naar knisperfolie en vond een plastic verpakking van een doosje tomaten. Dat knispert perfect! Ik stikte het tussen de twee lagen stof in.
Voor de labeltjes gebruikte ik koord, biaisband en lintjes. Ook bevestigde ik een houten kraal en een belletje.



Welkom op de wereld klein mannetje! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten